Профілактична очистка сажового фільтра та каталізатора

Виробники автомобілів на дизельному паливі, вже більше десяти років оснащують авто системами допалювання та фільтрації відпрацьованих газів: системою рециркуляції відпрацьованих газів EGR, каталітичним нейтралізатором та сажовим фільтром. Ці агрегати — невід’ємні складові сучасного дизельного автомобіля. Їх встановлюють в авто для того, щоб продукти згорання не шкодили довкіллю.

Кожен водій знає: щоб автомобіль прослужив тривалий термін необхідно регулярно проводити технічне обслуговування. Зазвичай усі водії насамперед звертають свою увагу на мастила (вчасно їх замінити), гальмівну систему, підвіску та систему керування, регулярно оглядають чи працює освітлення.

Двигун — рушій автомобіля. Щоб забезпечити роботу цього агрегату, зменшити споживання палива, збільшити потужності, виробники додатково обладнали його турбокомпресором; щоб пом’якшити роботу двигуна — системою рециркуляції відпрацьованих газів; для зменшення викидів шкідливих речовин в атмосферу — системою фільтрації відпрацьованих газів.

Інженери-конструктори гармонійно поєднали усі перераховані системи. Використали нові агрегати не лише для зменшення шкідливих речовин у відпрацьованих газах, а ще й для покращення роботи двигуна. Завдяки системі рециркуляції відпрацьованих газів EGR вдалося зменшити об’єм камери згорання — відповідно зменшити кількість ДП, що подається. Внаслідок цього двигун працює м’якше і витрати палива зменшуються. Використання турбокомпресора дає можливість збільшити потужність двигуна не збільшуючи його об’єм.

Усі системи двигуна тісно пов’язані. Паливна система подає паливо, система подачі повітря дозує та подає повітря у паливо-повітряну суміш, система змащення захищає вузли від передчасного зношення, відпрацьовані гази подаються у впускний колектор та на турбіну. Весь процес контролює електронний блок, який знімає показники з датчиків, розміщених на всіх вузлах системи.

Технічне обслуговування

  • Заміна мастила кожні 10 000 км (періодичність заміни мастила 15 000 км і навіть 30 000 км, але усі експерти радять проводити заміну мастила частіше — це збільшить ресурс роботи двигуна та запобігатиме передчасному виходу вузлів з ладу). Сюди ж входить заміна фільтрів.
1109655c-2e4b-4e6b-a1ed-e905c073f0c9
  • Заміна ГРМ кожні 60 000 км або 4 роки.
kak-stavit-remen-grm-001
  • Перевірку підвіски, гальмівної системи та системи керування автомобілем кожен досвідчений водій проводить не рідше, ніж раз на рік, або за потреби навіть частіше. Зміна гуми — двічі на рік.
84657decf5ae6d5ea5bf514e83f8818c
  • Сажовий Фільтр DPF (Dieselparticulatefilter) також потребує постійного обслуговування. Термін служби сажового фільтра та каталізатора значно менший за ресурс двигуна — близько 200 000 км. При експлуатації автомобіля переважно на далекі поїздки ресурс сажового фільтра зростає.
3

Більшість власників дизельних автомобілів вперше дізнаються про існування такої кількості елементів в системі вихлопу, коли автомобіль потребує серйозного ремонту, а фільтри на той момент дуже забруднені (часто критично) або навіть пошкоджені.

Це призводить до передчасного виходу з ладу EGR — забивається сажею настільки, що заслінка уже не може повноцінно працювати. Від цього страждає підготовка паливно-повітряної суміші.

Забруднення сажового фільтра призводить до накопичення надмірної кількості сажі на турбіні, передчасного зношення її елементів і заклинювання геометрії турбіни.

При заповненому сажовому фільтрі частота регенерації збільшується, пробіг між ними зменшується, що спричиняє збільшення витрат палива через додаткову подачу для регенерації. За умови, що регенерація запускається але не завершується, дизельне паливо через циліндри потрапляє в картер двигуна — мастило розріджується і втрачає свої властивості. Це призводить до швидкого зношування вузлів двигуна.

Не всі власники знають про наявність в авто спеціальних присадок Eolis або AdBlue. Як наслідок — забитий сажовий фільтр, забруднення системи, потрапляння дизельного палива в картер. Результат — несправність систем, двигун переходить в аварійний режим роботи або навіть відмовляється працювати.

Трапляються випадки, коли забитий сажовий фільтр намагаються реанімувати за допомогою запуску примусової регенерації.

Очищений сажовий фільтр практично не створює опору для відпрацьованих газів, отже і всередині усіх агрегатів двигуна не має надмірного тиску та температури. Завдяки цьому ресурс вузлів двигуна зростає.

Щоб забезпечити безперебійну роботу двигуна, турбіни, EGR, потрібно напрацювати одну корисну звичку — очищувати сажовий фільтр. Не варто чекати, доки буде вичерпаний його ресурс, двигун відмовиться працювати і доведеться викласти чималу суму на його відновлення.

Компанія DPF Tech — перша та найбільша компанія в Україні, яка спеціалізується на професійному очищенні сажових фільтрів та каталізаторів. Процес очистки сажового фільтра здійснюється за допомогою обладнання Flesh Cliner Mashine з використанням спеціальної хімії, під дією високого тиску та температури. Результат — видалення усіх накопичених часток сажі та повне відновлення прохідності та робочого об’єму сажового фільтра.

925e3987f7ed37663f47d36d5749bb48