Як запобігти несправностям дизельного двигуна, турбіни, EGR

Сучасні автомобілі мають багато конструктивних рішень для очистки відпрацьованих газів: система рециркуляції відпрацьованих газів, а також сажовий фільтр DPF(FAP). В процесі експлуатації і фільтри, і каталізатори можуть швидко вийти з ладу. На це впливає багато факторів: неякісне паливо, використання невідповідного масла, а також манера керування автомобілем. Великий вплив має система подачі паливо-повітряної суміші.

Допалювання сажі у відпрацьованих газах запускається при різноманітних умовах, які індивідуально передбачені виробником певної моделі автомобіля. Поєднує ці умови те, що автомобіль повинен рухатись і частота обертів має бути в середньому діапазоні. Електронний блок управління дає команду системам на додаткову подачу палива або подачу допоміжних речовин. Через це підвищується температура відпрацьованих газів та проходить процес допалювання сажі, що накопичується в сажовому фільтрі DPF. Якщо автомобіль експлуатується переважно містом із короткими поїздками на малих обертах, постійно прогрівається зимою на холостих обертах, часто доводиться простоювати в міських заторах, режим самоочистки сажового фільтра не запускається, оскільки для цього немає необхідних умов. Коли автомобіль постійно перебуває в таких умовах — це призводить до швидкого забруднення фільтра DPF.

Сажа активно накопичується і забиває фільтруючий елемент. Зменшеншується корисний об’єм — меншується пропускна здатність сажового фільтра, а отже супротив відпрацьованим газам призведе до втрати потужності двигуна і не тільки.

Термін служби сажового фільтра залежить від різних факторів та індивідуальних умов експлуатації автомобіля. Зруйнований чи критично забруднений фільтр обов’язково потрібно замінити. Варто зауважити, що вартість нового фільтра досить висока.

Як можна запобігти серйозним проблемам, які пов’язані із забрудненим сажовим фільтром

Забруднення починається через спалювання дизельного палива в циліндрах двигуна. Одним з продуктів спалювання паливо-повітряної суміші є сажа. Саме вона і накопичується в фільтрі DPF.

Проблема виникає через те, що у відпрацьованих газах є частки вуглеводнів, які не спалюються в робочій камері. Вуглеводні активують утворення смолистих відкладень. Мікрочастки сажі буквально склеюються смолою і спричиняють прискорене утворення нагару. Також у ньому є компоненти моторного масла у вигляді сульфатів металів, які утворюються після спалювання масла, що потрапило в циліндри.

Сульфати у відпрацьованих газах утворюються з металовмісних присадок, які входять у базовий склад для дизельних масел. Особливо це стосується універсальних моторних масел для дизельних і для бензинових двигунів. Система самоочистки сажового фільтра не спроможна видалити Утворений нагар. Тому робочий об’єм сажового фільтра зменшується, кількість регенерацій зростає, протитиск збільшується.

Переваги регулярної профілактики та очистки сажового фільтра

Термін служби сажового залежить від кількості та частоти проходження регенерації. Щочастіше вона проходить, тобільша кількість напиленого на кераміку металу-каталізатора випалюється під дією високих температур.

Основним плюсом постійного обслуговування системи вихлопу є можливість експлуатації двигуна з оптимальними показниками, що заощадить кошти, витрачені на усунення можливих несправностей. Очистка сажового фільтра власнику дизельного автомобіля обійдеться набагато дешевше, ніж його експлуатація до виходу його з ладу та заміни. Справний дизельний двигун з чистим сажовим фільтром легко запускається, не шкодить довкіллю, помірно споживає паливо, а головне — збільшує загальний ресурс двигуна, турбіни та EGR.

Важливо знати, що регулярний огляд не лише підвіски, гальмівної системи, але і перевірка роботи двигуна, турбіни, EGR та системи вихлопу допоможе у кілька разів збільшити термін служби вашого автомобіля.

Варто звернутися до сервісного центру якщо:

  • виявлені відхилення в системі подачі палива;
  • збільшився розхід палива;
  • нестабільно працює двигун в різних режимах руху;
  • втрачається потужність;
  • зменшилась динаміка при розгоні чи обгоні;
  • часті регенерації або інші прояви порушення роботи систем автомобіля.

Подача паливо-повітряної суміші, система рециркуляції відпрацьованих газів, турбіна та сажовий фільтр безпосередньо пов’язані між собою. Виявлення будь-яких порушень в одній із систем може призвести до передчасного виходу з ладу інших. Тому необхідно розуміти, що ремонт лише частини взаємозв’язаної системи не вирішить проблему, а в окремих випадках лише погіршить загальну картину.

Багато сервісних центрів пропонують послуги з ремонту/реставрації турбін, відновлення/очистку системи рециркуляції відпрацьованих газів, налаштування роботи форсунок тощо.

Компанія DPF Tech пропонує унікальну послугу з очищення сажового фільтра. Процедура дозволяє відновити прохідність фільтра до 98%. При цьому збільшується корисний об’єм фільтра DPF, зменшується протитиск відпрацьованим газам (відповідно менша кількість сажі потрапляє в турбіну та систему рециркуляції), кількість регенерацій зменшується і загалом збільшується ресурс роботи вашого автомобіля.

70e5fb7f1bcc0a685867be864eacce56