Система рециркуляції відпрацьованих газів EGR (Exhaust Gas Recirculation)

Розібратися з несправністю, що виникає через некоректну або нестабільну роботу системи EGR непросто. Адже ми частіше звертаємо увагу на більш звичні несправності: «двигун троїть», «двигун не заводиться», «двигун трясеться» та інше. Несправність системи EGR — нетипова і часто маскується.

Наприклад, двигун запускається і спочатку працює абсолютно нормально, але минає 10-15 хв (а інколи 1-2 години) і починаються дивні перебої: двигун «троїть» чи «підкашлює». За звуком визначити таку несправність досить важко. Крім того, щоб визначити причину необхідне спеціальне обладнання, рекомендоване заводом виробником.

Принцип роботи системи EGR — повернення чітко визначеної кількості відпрацьованих газів назад до впускного колектору у відповідний час. Далі відпрацьовані гази змішуюються з повітрям та паливом і подаються в циліндри. Кількість визначає програма у блоці керування, закладена заводом-виробником на основі показники датчиків: датчик температури охолоджуючої рідини, датчик тиску дросельної заслонки, датчик температури повітря у впускному колекторі, власні датчики системи EGR.

Кількість та призначення датчиків можуть бути різними. Це залежить від моделі автомобіля, року випуску і країни призначення (країна, в яку випущений цей автомобіль).

Та це не єдиний варіант роботи системи EGR. У деяких авто системою керує комп’ютер, опираючись на показники різних та сенсорів, а в деяких усією системою керує електромагнітний клапан і вакуум впускного колектору.

Система EGR не працює постійно, а вмикається за допомогою спеціальної програми, передбаченої виробником.

EGR — Exhaust Gas Recirculatiоn (система рециркуляції відпрацьованих газів) — система, призначена для зниження частки оксидів азоту NOx. Утворення цих сполук відбувається при дуже високій температурі. Саме для зниження температури і зниження кількості шкідливих часток невелика кількість відпрацьованих газів повертається назад у камеру згорання.

Систему EGR:

  • не застосовують на холостих обертах;
  • не застосовують на холодному двигуні;
  • не застосовують при повністю відкритій заслінці.

EGR знаходиться під управлінням Electronic Concеntrated Control System (ECCS) і використовує дані: датчика положення колінвала (датчик Холла), датчика температури двигуна і датчика положення дросельної заслінки. Система керування перетворює ці дані в сигнали управління на електроклапан EGR, який безпосередньо керує відкриттям клапана EGR. Система EGR не працює під час запуску холодного двигуна, на холостому ходу, коли оберти менше 900 об/хв та коли оберти більше 3200 об/хв., увімкнений електроклапан. У всіх інших випадках електроклапан вимкнений і працює система EGR.

Можливі причини надмірно високого потоку відпрацьованих газів через систему EGR:

  • послаблена пружина клапана EGR — потрібна заміна клапана;
  • забитий продуктами горіння каталізатор та сажовий фільтр — потрібна очистка каталізатора та сажового фільтра;
  • надто високі холості оберти — налаштування холостих обертів.

Можливі причини надто низького потоку в системі EGR:

  • вийшов з ладу клапан EGR — заміна клапана;
  • протитиск відпрацьованих газів надто високий — потрібна очистка каталізатора, сажового фільтра;
  • засмічена трубка керування клапана EGR — продути трубку;
  • холості оберти надто низькі — налаштування холостих обертів.

DPF Tech пропонує професійну чистку та відновлення показників сажових фільтрів та та каталізаторів. Очистка здійснюється на сертифікованому обладнанні, яке гарантовано повертає сажовим фільтрам та каталізаторам їхні функції.