Системи фільтрації часток для легкових автомобілів VW и Audі: чому забивається сажовий фільтр та як вирішити цю проблему
Для «Catalysed Soot Filter» (CSF — фільтр з каталітичним покриттям) використовують покриття з умістом благородних металів із подвійною дією. При пасивному відновленні проходить повільне та не агресивне перетворення відкладеної в фільтрі сажі СО2. Такий процес відбувається в діапазоні температур 350-500°С та без додаткових дій. При тривалій експлуатації з невеликим навантаженням, або не достатніми умовами для відновлення (регенерації) кожні 1000-1200 км температура відпрацьованих газів підвищується до 600°С. Це забезпечує додаткове відновлення (регенерацію) фільтра (DPF).
Для підвищення температури ВГ потрібно:
- спрямувати додаткове впорскування у випускний тракт;
- збагатити суміш і відтермінувати впорскування;
- регулювати тиск наддуву і дроселювати всмоктування повітря;
- змінити швидкість рециркуляції ВГ.
Сажовий фільтр VW з присадкою
У деяких моделях двигунів серії 2.0 TDI використовують присадку «Satacen 25», на основі оксиду заліза для перетворення часток, відкладених у фільтрі.
Такими двигунами були обладнані:
- SKODA SUPERB 2002 р. — 2008 р.
- SEAT ALHAMBRA 2006 р. — 2010 р.
- VW SHARAN 2006 р. — 2010 р.
- VW PASSAT 2003 р. — 2005 р.
Присадка знаходиться в окремому баку, який розташований під запасним колесом. Вона підмішується до палива в баку за допомогою насоса, яким керує електроніка.
Блок керування двигуном, за сигналом датчика в паливному баку, визначає об΄єм залитого палива. Під час кожної заправки в дизельне паливо автоматично підмішується невелика кількість (близько 10 проміле) оксиду заліза через поворотний паливопровід. Це відповідає 1 л присадки на 2800 л палива.
Фільтр (dpf) встановлюється замість переднього глушника під днищем автомобіля. У корпусі з нержавіючої сталі є фільтр-блок із карбіда кремнію (Si — SiC), де почергово розміщені впускні та випускні канали. Канали — кінцева точка для часток сажі. Лише газоподібні компоненти відпрацьованих газів можуть просочуватись через пористу керамічну стінку в сусідній випускний канал.
Зазвичай відновлення (регенерація) у такій системі починається при 600°С. Досягнути такої температури у русі автомобіля з повним навантаженням не складно. При частковому навантаженні та періодичних поїздках на короткі відстані цю температуру неможливо досягти.
Завдяки присадці температура горіння сажі знижується до 350°С. Забруднення сажового фільтра контролює датчик диференційного тиску. Якщо потрібної температури не було впродовж тривалого часу (наприклад постійних поїздок на короткі відстані), система за допомогою контрольної лампи сигналізує про необхідність руху впродовж 10 хв із швидкістю не менше 60 км/год. Це забезпечить відновлення фільтра.
Запасу присадки 4,5 л вистачає (залежно від манери керування) на 90 000-120 000 км. Після цього фільтр потребує сервісного обслуговування та поновлення запасу присадки.
В Україні якісну очистку фільтра DPF проводять фахівці компанії DPF Tech за допомогою італійського обладнання Flash Cleaner Machine. Основне завдання компанії DPF Tech — професійне очищення фільтрів DPF/FAP і каталізаторів, встановлених на всіх видах транспорту: легкових авто і мотоциклах, вантажних автомобілях, сільгосптехніки, спецтехніки (дорожньої і будівельної), а також на яхтах і дизельних судах.