EOLYS — присадка для очищення сажового фільтра
Французький автомобільний концерн PSA Peugeot Citroën одним із перших почав використовувати на своїх авто сажовий фільтр для зниження кількості дрібнодисперсних твердих частинок у відпрацьованих газах.
Однак, основна проблема — не фільтрація вихлопу, а регулярне очищення сажового фільтра від накопичених відкладень.
Оскільки температура вихлопних газів дизельного авто недостатня для згоряння сажі, PSA Peugeot Citroën застосовує в своїх дизельних авто оригінальну систему регенерації сажового фільтра. Вона реалізована таким чином, що спалювання сажі в фільтрі відбувається завдяки спеціальній добавці Eolys, яка регулярно впорскується в паливо.
EOLYS — рідкий колоїдний розчин, що містить мікрогранули церію, які ув’язнені в оболонці з речовини, схожої на желатин. Церій додатково розігріває вихлопні гази, завдяки тому, що під час окислення (згоряння) виділяє велику кількість тепла. Церій — найбільш пірофорний метал. Пірофорність — здатність твердого матеріалу в роздробленому стані самозайматися під впливом повітря (без нагрівання).
Під час такту випуску відпрацьованих газів, коли випускні клапани відкриті, відбувається пізнє впорскування палива, що містить присадку. Воно потрапляє в потік газів, які витісняє поршень із циліндра. Відпрацьовані гази, вже частково охолоджені, не викликають запалення церію, а лише випаровують желатинову оболонку мікрогранул. Частинки церію із випаленою оболонкою потрапляють на нагріту до необхідної температури (400-600°С) керамічну структуру FAP-фільтра. Далі взаємодіють із киснем відпрацьованих газів і вуглецю сажі, миттєво спалахують, підпалюють частинки сажі, і цим піднімать температуру до 1000° С!
Це не призводить до пошкодження керамічного блоку й максимально швидко окисляє не тільки частинки сажі, а й інші складники вихлопних газів дизельного двигуна, зокрема й оксиди органічних сполук.
Якість процедури регенерації сажового фільтра безпосередньо залежить від присадки в баку і тому дуже важливо контролювати наявність Eolys в авто.
Ємність для присадки зазвичай має об’єм від 1,5 до 3 літрів (залежно від потужності двигуна). У середньому її вистачає на 150 000 км пробігу.
Контроль і долив рідини бажано здійснювати на спеціалізованому сервісі.
Якщо все ж вирішили зробити це самостійно, то зверніть увагу, що з 2001-го року випущено три покоління присадки Eolys і змішувати їх не можна.