DPF: поширені проблеми та їх рішення
Фільтр сажі (DPF) на дизельному авто зазвичай служить не менше 150 000 км пробігу. Після цього потрібно його замінити або провести професійне очищення.
Однак, через технічну несправність автомобіля блок управління (ECU) може не вмикати автоматичну регенерацію сажового фільтра. Через це фільтр DPF забруднюється до критичного стану, як наслідок — блокування вихлопної системи. У такому випадку заміна або очищення DPF не вирішать проблему надовго і сажовий фільтр після короткої експлуатації знову буде дуже забруднений.
В історії ECU завжди можна перевірити, чи проводив автомобіль регенерації сажового фільтра, чи були вони успішними і наскільки часто відбувалися. Ці моменти дуже важливі, оскільки на основі такої інформації можна визначити найбільш ймовірні несправності авто.
Причинами передчасного блокування DPF можуть стати проблеми з паливною системою, свічками розжарювання, системою рециркуляції відпрацьованих газів (EGR), повітрозабором і несправним турбокомпресором.
Регенерація не відбувається, якщо є будь-які помилки, пов’язані з датчиком диференціального тиску DPF, датчиком температури вихлопних газів і навіть з пробкою заливної горловини паливного бака.
Ось коди несправностей DPF з коротким описом:
- P1471 Diesel particulate filter (bank 1) regeneration not completed
- P2002 Diesel particulate filter (bank 1) efficiency below threshold
- P2003 Diesel particulate filter (bank 1) particulate mass too high
- P242F Diesel particulate filter (bank 1) regeneration not active
- P244A Particulate filter differential pressure too low
- P224B Particulate filter differential pressure too high
- P2452 Particulate filter differential pressure sensor malfunction
- P2453 Diesel particulate filter differential pressure — sensor malfunction
- P2454 Diesel particulate filter differential pressure — sensor voltage too low
- P2455 Diesel particulate filter differential pressure — sensor malfunction
- P2458 Particulate filter regeneration maximum regeneration time exceeded
- P2459 Particulate filter regeneration, regeneration frequency implausible
Щоб регенерація сажового фільтра пройшла успішно:
- у баку має бути достатня кількість палива: щонайменше чверть бака, або близько двадцяти літрів палива;
- для пасивної регенерації вміст сажі в фільтрі не повинен перевищувати 45% від максимуму;
- при великій кількості неуспішних регенерації, дизельние паливом розріджує моторне мастило. І якщо цей параметр контролюєт ECU, то регенерація з великою ймовірністю не буде запускатися доти, доки ви не заміните моторне мастило і масляний фільтр та не скинете контрольний параметр за допомогою діагностичного апарату. Нагадаємо, що в авто, обладнаних фільтром сажі варто використовувати моторне мастило з низьким вмістом SAPS (сульфатної золи, фосфору і сірки);
- будь-яка несправність в системі управління двигуном не дозволить відбутися регенерації сажового фільтра. Всі недоліки потрібно усунути, інакше сажовий фільтр буде заблокований після короткого інтервалу роботи двигуна;
- деякі виробники автомобілів обмежують час роботи DPF пробігом. І якщо досягти «вшиту» межу, то ECU автомобіля не дозволить DPF регенеруватися. При заміні сажового фільтра на новий або відновлений все значення DPF в ECU потрібно скинути за допомогою діагностичного апарату;
- якщо DPF критично заблокований сажею і золою, то потрібно його замінити або провести професійне очищення.
Примусова регенерація
Примусова регенерація потрібна, якщо діагностичний прилад визначив код несправності P1471 — DPF регенерація не завершена. Причина такої помилки — активна регенерація була успішною при нормальних умовах руху транспортного засобу. В такому випадку варто запустити примусову регенерацію сажового фільтра.
Існує два типи примусової регенерації: статична і динамічна.
Статичну регенерацію варто проводити на вулиці, на рівній і вогнестійкій поверхні. Запускає її діагностичний прилад, який керує процесом регенерації від початку до кінця. Весь процес повинен знаходиться під контролем техніка-оператора. Цикл регенерації може тривати до години та залежить від різних чинників. Зазвичай, це тип транспортного засобу, вміст сажі в фільтрі, зольність і т.д.
Динамічна регенерація відбувається під час руху авто. Технік повинен керувати транспортним засобом із помірною швидкістю — менше 60 км на годину. Процесом керує діагностичний прилад, підключений через порт OBD автомобіля.
Регенерація в русі триває від двадцяти до тридцяти хвилин. Задля безпеки другому техніку варто сидіти в автомобілі і стежити за повідомленнями та вказівками, що з’являються на екрані діагностичного приладу.
Чимало транспортних засобів, які обладнані фільтром сажі, вимагають для процедури регенерації спеціальну присадку (EOLYS). У таких авто потрібно контролювати кількість цієї рідини в баку, і стежити за тим, щоб під час впорскування присадки в паливо у системі управління не було помилок.