Видалення сажового фільтра: чи існують альтернативи?
Чимало автолюбителів вважають, що практично єдиний спосіб вирішити проблему із сажовим фільтром — видалити його. Адже, на перший погляд, доволі просто розкрити корпус фільтра і викинути непотрібний вміст на звалище.
Але, по-перше, вміст таки дуже потрібен. Авто з вирізаним сажовим фільтром можна легко вирізнити з-поміж інших у транспортному потоці: отруйний сморід і чорний дим з вихлопної труби.
По-друге, після такого втручання недостатньо просто заварити порожню «банку» і встановити її назад на авто.
У системі вихлопу є цілий набір датчиків, які контролюють роботу сажового фільтра. Якщо видалити фільтр, це змінить їхні показники, і дезорієнтує електронний блок управління (ЕБУ).
Наприклад, відсутність різниці температур або тисків на вході і виході змусить систему засумніватися чи коректно працюють датчики або фільтр. Це призведе до появи помилки і можливо до переходу авто в аварійний режим.
Не слід забувати і про штатну регенерацію.
Навіть якщо ЕБУ не запустить її на основі показників датчиків, він може зробити це базуючисть на розрахунку витраченого палива. Оскільки після такої «регенерації» порожнього корпусу показники не зміняться, блок управління може запускати її багаторазово. Натомість для регенерації потрібне додаткове паливо, тож гарантовано витрати пального зростуть. Крім того, постійна «прожарка» вихлопної системи незабаром призведе до вигорання.
У складних випадках, через часту регенерацію, у мастило потрапляє багато палива. Концентрація в картері палива зростає настільки, що мастило перетворюється н цілком придатне паливом. Оскільки для займання дизелю не потрібна іскра, то, якщо мотор почне працювати на цій суміші, зупинити його вимкнувши запалення не вийде. Тоді почнеться жорстка робота двигуна з відповідними наслідками.
Отже, механічне «вирізання» фільтра обов’язково передбачає втручання в електронні системи автомобіля. Майстри пропонують замінити прошивку ЕБУ на старіший стандарт екологічної безпеки, часто називаючи подібне втручання красивим словосполученням «чіп-тюнінг». Якщо немає можливості програмного відключення системи або не існує потрібної прошивки, то за цією фразою приховують механічне пошкодження мікросхеми на платі ЕБУ.
Таким чином, деякі «фахівці» можуть «вбити» всю діагностику автомобіля. А вже після цього власник авто буде довго їздити на інші СТО, де сервісмени будуть розгадуваи ребус: чому авто, у якого все добре, не хоче нормально їхати.
Навіть якщо така «модернізація» пройшла успішно, варто звернути увагу на ще одну деталь. Щасливий власник авто з вирізаним сажовим фільтром і «правильною» прошивкою, часто отримує бонус — свист турбіни на малих обертах.
Крім нового звукового оформлення варто знати, що ресурс турбіни в такому випадку також знижується, оскільки обороти її будуть завищені. Це можна пояснити тим, що динамічний тиск потоку вихлопних газів не зміниться, але статичний тиск у зоні гарячої частини турбіни без сажового фільтра буде меншим, відповідно меншим буде і опір обертанню.
Які альтернативи «вирізанню» сажового фільтра?
Заміна сажового фільтра. Але з огляду на його вартість (часто понад 1000 євро) такий варіант не дуже привабливий. Навіть в економічно благополучних країнах сервісмени одразу не рекомендують власникам дизельних авто придбати новий сажовий фільтр, а пропонують його очищення.
Способи очищення бувають різні — примусова регенерація, застосування різних рідин і аерозолів, високотемпературне пропалювання фільтра в камері.
Але найефективніший та досить простий (і найбільш популярний за кордоном) спосіб — промивання сажового фільтра в спеціальному обладнанні.
Перевага процедури — можливість вирішити проблеми із сажовим фільтром надовго та без внесення конструктивних змін в авто.
Обладнання для промивання сажових фільтрів зараз виготовляють чимало країн — США, Італія, Туреччина, Польща, Китай. Усі виробники декларують якісну і швидку очистку сажового фільтра. На практиці технологія процесу, хімічні реагенти, якість фільтруючих елементів відрізняються, а отже, і результат може бути різним.
Серед виробників є відомі бренди зі своєю історією. При рівній ціні на процедуру варто звернути увагу на те, чи використовує компанія сертифіковане обладнання, скільки часу ним користується та відгуки про процедуру.
Компанія DPF Tech проводить очищення сажового фільтра на італійському обладнанні Flash Cleaner Machine.