Технологія виробництва сажового фільтра
![](https://dpftech.com.ua/static/files/thumbs/675x453/2/04/bd89fb31-3b4f1b02dfe99eaa6156bf03f21a4042.jpeg?v=7704)
Сажовий фільтр — невід’ємний елемент системи зниження шкідливих компонентів вихлопу сучасного дизельного автомобіля.
Процес його виробництва складний, високотехнологічний та дороговартісний.
Основний матеріал для виготовлення сажових фільтрів — карбід кремнію. Цей матеріал має унікальні властивості. Зокрема, високу хімічну стійкість, має підвищену температурну стабільність і велику механічну міцність.
Природний карбід кремнію на Землі можна знайти тільки в мізерній кількості. Вперше його виявили в кінці XIX століття, неподалік Арізонськоого кратера Беррінжера в метеориті Каньйон Діабло.
![71857520](https://dpftech.com.ua/static/files/thumbs/800x/7/b8/5b76fae9-3097a721b72f09ce1681125092bfbb87.jpeg)
За оцінками вчених кратер виник близько 50 тис. років тому після падіння величезного метеорита, що важив близько 300 тис. тонн і летів зі швидкістю близькою до сотні тис. км/год. Вибух від падіння за потужністю дорівнюваав 8000 атомних бомб, скинутих на Хіросіму. Шматки від метеорита були знайдені далеко від епіцентру.
![5ebe5626b9f1cd89fbb9f665a527591f](https://dpftech.com.ua/static/files/thumbs/800x/c/91/8a9a1cff-f715c279106ae7505a347c5d7837c91c.jpeg)
Оскільки у природі карбід кремнію знаходиться в обмеженій кількості, тому він здебільного має штучне походження. Найпростіший спосіб виробництва — випіканння кремнезему з вуглецем в графітовій електропечі Ачесона при температурі 1600-2500°C.
Щоб виконувати свої функції сажовий фільтр повинен мати пористу структуру. Пори потрібного розміру під час виробництва формують доповнивши карбід кремнію спеціальними добавками і розчинами.
Отриману вологу маса подають в екструдер, аби вона набула спеціальної форми.
Екструзія — продавлювання в’язкого розплаву матеріалу або густої пасти через формуючий отвір.
![fc1618c9ae39989770371191790a772b](https://dpftech.com.ua/static/files/thumbs/800x/b/a3/c6176399-9aec74f1ad2ff1206d79aa997613da3b.png)
Сформований сирий матеріал розділяють на шаблони особливим різаком.
![4ceabbd82a44dae58c912afb349470b5](https://dpftech.com.ua/static/files/thumbs/800x/2/0d/af306bbb-813e9d19817e122e8d8095f20616d0d2.png)
Далі заготовки розміщують у спеціальну мікрохвильову піч, щоб вони підсушились і затверділи.
![8f57f8197501fe0c3d8913e717632812](https://dpftech.com.ua/static/files/thumbs/800x/3/2d/3e8da50b-6203cbeba4fc2263556e70405ba122d3.png)
Після цього за допомогою алмазної пилки заготовки обрізаються під потрібний розмір.
![698a2826fe9b85734ee6f3d543d73a80](https://dpftech.com.ua/static/files/thumbs/800x/8/13/7245f478-47ebac626581baafbbb9dfad1539d138.png)
Коли сегменти майбутнього фільтра готові, за допомогою лазера в них вирізають багато дрібних отворів-каналів.
![1105d4e261b6276bc278026b729386d6](https://dpftech.com.ua/static/files/thumbs/800x/c/65/9e5cb3d3-150d4d77c4c95e812beba39b905af65c.png)
Щоб змусити вихлопні гази проходити через пористі стінки фільтра, вирізані канали потрібно заглушити в шаховому порядку.
![25dd30ae03e63faa6b82d5a6a8dadff4](https://dpftech.com.ua/static/files/thumbs/800x/d/6f/96345f61-8f3b2c0137c2c5018cf549d31b87e6fd.png)
Потім сегменти фільтра склеюють спеціальним волокнистим керамічним цементом, який витримує температуру до 2200 градусів за Цельсієм.
![2a60eed05079970d61abad679da7ae8f](https://dpftech.com.ua/static/files/thumbs/800x/3/6b/7cb87f8f-5f063d3dabb977810cc7c73c2c7c36b3.png)
Для того, щоб скласти сажовий фільтр із сегментів потрібно близько 56 годин. На кожному етапі відбувається тестування і фахівці вносять необхідні корективи.
![84fc285ce49b9e96fefd21d68ab729c4](https://dpftech.com.ua/static/files/thumbs/800x/9/7a/c25bf757-88c2cd8f3ce3e9f9e661cc5d47af77a9.png)
Сажовий фільтр — високотехнологічна структурна частина сучасного автомобіля. Якщо вирізати його з конструкції системи вихлопу — це принесе шкоду довкіллю та людині.
Фахівці компанії DPF Tech з повагою ставляться до передових технологій, вміють і готові якісно відновити ефективність роботи сажового фільтра вашого авто.