Технологія виробництва сажового фільтра
Сажовий фільтр — невід’ємний елемент системи зниження шкідливих компонентів вихлопу сучасного дизельного автомобіля.
Процес його виробництва складний, високотехнологічний та дороговартісний.
Основний матеріал для виготовлення сажових фільтрів — карбід кремнію. Цей матеріал має унікальні властивості. Зокрема, високу хімічну стійкість, має підвищену температурну стабільність і велику механічну міцність.
Природний карбід кремнію на Землі можна знайти тільки в мізерній кількості. Вперше його виявили в кінці XIX століття, неподалік Арізонськоого кратера Беррінжера в метеориті Каньйон Діабло.
За оцінками вчених кратер виник близько 50 тис. років тому після падіння величезного метеорита, що важив близько 300 тис. тонн і летів зі швидкістю близькою до сотні тис. км/год. Вибух від падіння за потужністю дорівнюваав 8000 атомних бомб, скинутих на Хіросіму. Шматки від метеорита були знайдені далеко від епіцентру.
Оскільки у природі карбід кремнію знаходиться в обмеженій кількості, тому він здебільного має штучне походження. Найпростіший спосіб виробництва — випіканння кремнезему з вуглецем в графітовій електропечі Ачесона при температурі 1600-2500°C.
Щоб виконувати свої функції сажовий фільтр повинен мати пористу структуру. Пори потрібного розміру під час виробництва формують доповнивши карбід кремнію спеціальними добавками і розчинами.
Отриману вологу маса подають в екструдер, аби вона набула спеціальної форми.
Екструзія — продавлювання в’язкого розплаву матеріалу або густої пасти через формуючий отвір.
Сформований сирий матеріал розділяють на шаблони особливим різаком.
Далі заготовки розміщують у спеціальну мікрохвильову піч, щоб вони підсушились і затверділи.
Після цього за допомогою алмазної пилки заготовки обрізаються під потрібний розмір.
Коли сегменти майбутнього фільтра готові, за допомогою лазера в них вирізають багато дрібних отворів-каналів.
Щоб змусити вихлопні гази проходити через пористі стінки фільтра, вирізані канали потрібно заглушити в шаховому порядку.
Потім сегменти фільтра склеюють спеціальним волокнистим керамічним цементом, який витримує температуру до 2200 градусів за Цельсієм.
Для того, щоб скласти сажовий фільтр із сегментів потрібно близько 56 годин. На кожному етапі відбувається тестування і фахівці вносять необхідні корективи.
Сажовий фільтр — високотехнологічна структурна частина сучасного автомобіля. Якщо вирізати його з конструкції системи вихлопу — це принесе шкоду довкіллю та людині.
Фахівці компанії DPF Tech з повагою ставляться до передових технологій, вміють і готові якісно відновити ефективність роботи сажового фільтра вашого авто.