Як якість пального впливає на роботу систем зниження викидів авто
Щороку в світі зростає багатомільйонний парк автомобілів. Через це загострилась проблема забруднення навколишнього середовища, вводяться все більш суворі норми на викиди токсичних сполук, які утворюються під час екплуатації автомобілів. Ці норми передбачають, що виробники техніки застосовуватимуть в конструкції автомобілів різні системи зниження викидів (каталітичні нейтралізатори, сажові фільти і тощо), а також змінять організацію процесу згоряння, введуть рециркуляцію відпрацьованих газів, нові систем впорскування палива.
Якість палива — один із ключових факторів, який впливає на шкідливість викидів автомобіля.
У неякісному паливі міститься велика кількість сірчаних сполук. Це підвищує токсичність відпрацьованих газів не тільки безпосередньо — через збільшення в них концентрації оксидів сірки і твердих частинок, але і опосередковано — через зниження ефективності і надійності роботи сучасних систем мінімізації токсичності відпрацьованих газів.
Сірка може міститися в паливі трьох видів: органічна, колчеданна і сульфатна.
При горінні палива органічна і колчеданна сірка окислюються з виділенням тепла і в процесі хімічної реакції переходять в газоподібні оксиди сірки SO2 і SO3. При взаємодії з водою вони утворюють найсильніші сірчану і сірчисту кислоти, які досить швидко вбивають каталітичне напилення сот нейтралізатора.
Якщо відсутній хімічний каталізатор, процес відновлення азоту практично не відбувається. Низьку якість вихлопу реєструє датчик контролю NO.
Сульфатна сірка в процесі горіння перетворюється в негорючу золу. І це — велика проблема для сажового фільтра. Адже процес очищення фільтра (регенерація) полягає в спалюванні накопиченої сажі. Якщо сажа не згорає, вона залишається у фільтрі і згодом він забивається повністю.
На якість пального також впливають додатки, які здешевлюють ціну продажу дизельного палива на заправних станціях.
Подекуди нечесні реалізатори палива розбавляють дизель автомобільним бензином марки А-80 або гасом. Оскільки і бензин і гас — це легкі фракції перегонки нафти, вони мають більш високу температуру горіння. Від цього значно підвищується температура відпрацьованих газів, що проходять через каталізатор. Не розраховані на такі температури соти каталізатора плавляться, прохідність нейтралізатора погіршується.
Використання неякісного пального призводить до того, що бортовий комп’ютер переводить авто в аварійний стан. На панелі приладів з’являється помилка MIL і відбувається скидання потужності автомобіля.