Тече масло з турбіни?

Масло з турбіни може вилітати з різних причин. Чи то забитий повітряний фільтр чи система забору повітря, моторне масло почало пригорати,  воно може не відповідати температурному режиму, або закорковування масляних каналів двигуна. Більш складні причини – поломка крильчатки, значне зношення підшипників турбіни, заклинювання вала турбіни, через що турбіна зовсім не крутитися.

Причини виникнення витрати масла в турбіні:

Почнемо з найпростіших причин з яких виникає ситуація, коли жене масло з турбіни.

Забитий повітряний фільтр

unnamed

Найпростіша ситуація але вона може стати причиною підтікання масла. Потрібно перевірити фільтр і при необхідності замінити його. Зимою замість або разом із забрудненням можливе замерзання, зважаючи на високу вологість в регіоні.

Забитий корпус повітряного фільтра або забірний патрубок

В даному випадку навіть коли повітряний фільтр в нормі, потрібно перевірити стан вказаних вузлів. Якщо вони забиті їх потрібно прочистити. Опір повітрю, що поступає повинен бути не більше 2 атмосфер, близько 200кПа.

Не герметичність кришки повітряного фільтра.

8049071199

Коли присутній даний дефект є велика імовірність потрапляння в систему пилу, піску і дрібного сміття. Дані частки будуть працювати як абразив турбіні, і поступово вона вийде з ладу. Тому важливо не допускати розгерметизації повітряної системи двигуна і турбіни. До такого ж результату приводять пошкоджені патрубки.

Не якісне або невідповідне масло

images (1)

Будь-який ДВЗ дуже чутливий до якості моторного масла, а турбовані агрегати тим більше, оскільки швидкість обертання в них значно більша. Відповідно, по перше потрібно користуватись тим маслом, яке рекомендує виробник, а по друге потрібно обирати найбільш якісне більш відомого бренду, а не заливати в двигун невідомий сурогат.

Жаростійкість масла

Масло для турбованих двигунів більш жаростійке ніж звичайне, тому важливо користуватись потрібною маркою масла. Таке масло не пригорає та не прикипає до стінок елементів турбіни, не забруднює масляні канали і достатньо змащує підшипники.

Інтервал заміни масла

В кожному двигуні масло потрібно міняти по регламенту. Для турбованих двигунів це особливо актуально. Краще навіть скоротити інтервал від заміни до заміни, це позитивно вплине на ресурс і двигуна і турбіни. Інтервал заміни масла потрібно розглядати в залежності від умов експлуатації автомобіля, його пробігу, якості розхідників і т. д. – переважно такий інтервал складає 8-12 тис. км

Стан масляних патрубків

Якщо довго не міняти масло або користуватись не якісним або буде забитий масляний фільтр є ризик, що з часом масляні патрубки турбіни заб'ються і вона буде працювати в критичному режимі, а це значно знизить її ресурс.

Потрапляння масла з турбіни до інтеркулера

Така ситуація виникає коли ігнорувати попередні причини: забитий повітряний фільтр, чи пошкодження цілісності систем подачі повітря. Іншою причиною можуть бути забиті масляні канали. В результаті чого надмірний тиск витискає масло в інтеркулер.

Потрапляння масла в випускну систему

Причина тут така ж як і в попередньому пункті. В системі виникає надлишковий тиск, спровокований або забитою системою подачі повітря або забиті масляні канали. Відповідно потрібно перевірити стан вказаних систем. Якщо дані системи в нормі, потрібно перевірити власне турбіну. Можливо причина саме в ній через надмірне вироблення турбіни, в даному випадку потрібно перевірити саме її.

В деяких окремих випадках така проблема може бути наслідком використання в процесі монтажу герметика. Його залишки могли розчинитись в маслі, що і призводить до закоксовування каналів або елементів турбіни. В такому випадку їх необхідно прочистити.

Вихід з ладу крильчатки

unnamed (1)

Дана несправність виникає через надмірний люфт на валу турбіни. Люфт виникає від дії абразивних часток, або банально від віку турбіни. В будь-якому випадку крильчатка ремонту не підлягає її необхідно замінити.

Заклинювання вала крильчатки

При цьому крильчатка взагалі не крутиться, тобто турбіна не працює. Це однин із найгірших варіантів. За звичай його заклинює по причині його перекоса. В свою чергу перекос виникає через механічні пошкодження, значне вироблення або пошкодження підшипників.

Наслідки підтікання масла з турбіни

Переважна більшість цього масла потрапляє в циліндри і далі у випускний тракт. Найперший постраждає сажовий фільтр. Що відомо про масляну золу? – вона не вигоряє під час регенерації, і постійно накопичується в сажовому фільтрі, як наслідок забруднений сажовий фільтр.

Разом з ремонтом турбіни варто звернути увагу і на стан сажового фільтра та каталізатора.

Важливо не допускати потрапляння масла в середину фільтра. Масляна зола, яка накопичується в процесі його горіння видаляється. А от масло, яке потрапило в сажовий фільтр і там запеклось часто руйнує керамічну основу сажового фільтра.

Хто зремонтує Вашу турбіну, вибір за Вами.

Очистити сажовий фільтр Вам допоможуть фахівці DPFTech