Ми працюємо у будні
з 9:00 до 19:00

+380 (66) 001-22-00

Регенерація сажового фільтра – користь, шкода, чи небезпека?

Можливий наслідок регенерації

Проти-сажовий фільтр(Сажовий фільтр, фільтр DPF, FAP) – частина вихлопної системи автомобіля з дизельним двигуном. Призначена для зменшення кількості сажі(часток сажі) у вихлопних газах. Це керамічний блок з карбіду кремнію з великою кількістю каналів для проходження відпрацьованих газів. Частки сажі, затримуються на поверхні цих каналів, під дією високих температур та інших факторів окислюються і перетворюються на вуглекислий газ виводяться в атмосферу. Конструктивно розміщуються в окремому металевому корпусі і знаходяться безпосередньо біля турбіни або після каталізатора.

Сажовий фільтр, як і решта агрегатів автомобіля мають свій ресурс і потребують обслуговування. Конструктивна будова фільтра така, що служить він досить довго понад 150 000 км(для вантажних автомобілів його ресурс вдвічі більший). Потрібно зважити на той факт, що його здатність відновлюватись залежить від багатьох факторів, це і якість пального, і режим експлуатації автомобіля, і стан вузлів пов'язаних з подачею палива та повітря. Так само на здатність регенерувати впливає масло, що потрапляє в камери згорання і. ін.

Питанню екологічності автомобіля розробники надали великого значення, тому при виявлених від норми відхиленнях ЕБУ автомобіля обмежує потужність двигуна, тим самим рекомендує автовласнику звернутись на сервіс.

В таких випадках в соціальних мережах та в пошуку через інтернет часто одразу знаходимо пропозицію провести регенерацію сажового фільтра.

Регенерація(відновлення) сажового фільтра – призначена, як раз для того щоб видалити накопичену сажу.

Пасивна регенерація – йде постійно на прогрітому автомобілі.

Активна регенерація – запускається при досягненні певних передумов(значне накопичення сажі, великі значенні протитиску, і ін.). Для запуску активної регенерації необхідно створити умови: двигун прогрітий до робочої температури, автомобіль рухається зі сталою швидкістю без різкої зміни динаміки на повишених обертах впродовж 10-15 хвилин.

Примусова регенерація – запускається за допомогою діагностичного приладу(можна проводити як на рухомому так і на не рухомому автомобілі). Переважно запускається коли пасивна та активна регенерації уже не проходять.

Чи безпечний процес регенерації?

Так - безпечний коли автомобіль повністю справний, в такому випадку стороннього втручання не потрібно.

Ні - коли є відхилення від нормальної роботи двигуна, систем подачі повітря, рециркуляції відпрацьованих газів, значне накопичення твердих часток в сажовому фільтрі…

7
Спалений регенерацією сажовий фільтр та деталі поруч

Поки Ваш автомобіль справляється з усіма поставленими перед ним завданнями - не заважайте йому працювати. 

Коли автомобіль сигналізує про наявні несправності, не шукайте пригод, зверніться до професіоналів. 

Фахівці компанії DPF Tech завжди раді допомогти Вашому автомобілю.