Що робити, аби сажовий фільтр прослужив вдвічі довше?
Дизельні автомобілі популярні завдяки економічності та потужності. Для того, щоб авто і надалі зберігало ці переваги, під час користування потрібно дотримуватись нескладних правил експлуатації:
- якщо ви їздите на авто в місті, напрацюйте звичку двічі на місяць виїжджати за його межі. 20 хв рівномірного руху на високих обертах створить сприятливі умови для регенерації;
- використовуйте лише мастила, призначені для авто з фільтром DPF;
- заправляйте дизельне паливо на перевірених мережевих АЗС (бажано преміальним ДП).
Якщо пробіг легкового авто від 150 000 км, а вантажного — від 300 000 км:
- зробіть комп’ютерну діагностику (визначіть чи є якісь несправності та усуньте їх);
- очистіть сажовий фільтр (періодично у сажовому фільтрі накопичується зола — частки, які не випалюються регенерацією);
- очистіть EGR (ця процедура запобігає зношенню механічної частини клапана);
- перевірте форсунки (вони постійно знаходяться в агресивному середовищі, тому їм потрібно приділяти особливу увагу);
- перевірте турбіну (протікання мастила, накопичення сажі, підклинювання змінної геометрії).
Несправність турбіни (наприклад, підтікає мастило) — як наслідок забруднений сажовий фільтр і клапан EGR.
Неробочий клапан EGR (заклинений/брудний, пошкоджений вакуум, електричний привід, механічна чи електрична частина) — неправильна суміш із надмірною, чи недостатньою подачею кисню (нестабільна робота двигуна (троїть), двигун втрачає потужність, надмірне сажоутворення).
Забитий сажовий фільтр — потрапляння сажі в клапан EGR та турбіну (забиваються). Через надмірну кількість сажі агрегати передчасно виходять з ладу, за рахунок частих регенерацій — перегрів (цього дуже боїться турбіна). Далі ще один неприємний момент — потрапляння твердих частин в моторну оливу — як наслідок, ремонт двигуна.
Несправні датчики (температури, диференційног тиску, термостату тощо) — не буде запускатись регенерація сажового фільтра, через що він заб’ється.
Примусова регенерація — на авто з пробігом не дає потрібного ефекту або допомагає на короткий термін. А от погіршити ситуацію може. Досить часто доводиться зіштовхуватись з критичними наслідками такої процедури.
Прикладів і варіацій невчасного обслуговування сажового фільтра чимало. Заміна — послуга недешева. Тож потрібно зважити: ігнорувати забитий сажовий фільтр, випробовувати його на міцність примусовою регенерацією, чи не чекати трагічного фіналу і вчасно очистити сажовий фільтр від накопиченої золи, сажі та залишків присадок або сечовини.
Вартість очистки сажового фільтра дорівнює заміні масла з фільтрами, а періодичність обслуговування різниться в 10-15 раз. Вибір за вами.