Профілактична очистка сажового фільтра та каталізатора

               Шановні читачі, водії, власники автомобілів оснащених дизельним двигуном. Саме такі автомобілі, що працюють на дизельному паливі, продукти згорання, якого шкодять екології, уже більше десяти років виробники оснащують системами допалювання та фільтрації відпрацьованих газів – а саме система рециркуляції відпрацьованих газів EGR, каталітичний нейтралізатор та сажовий фільтр.

                Вказані агрегати є невід'ємними системами сучасного дизельного автомобіля. 

                Кожен водій знає, для того, щоб автомобіль прослужив тривалий термін необхідно регулярно проводити технічне обслуговування. За звичай усі водії в першу чергу звертають свою увагу на мастила(вчасно їх замінити), гальмівну систему, підвіску та систему керування, регулярно оглядають чи справне освітлення.

               Двигун – рушій автомобіля. Для забезпечення роботи даного агрегату, для зменшення споживання палива, збільшення потужності виробники оснастили його додатково турбокомпресором, для пом'якшення роботи двигуна системою рециркуляції відпрацьованих газів, для зменшення викидів шкідливих речовин в атмосферу системою фільтрації відпрацьованих газів.

                Інженери-конструктори гармонійно поєднали усі перераховані системи. Використали нові агрегати не лише для зменшення шкідливих речовин у відпрацьованих газах, а ще й для покращення роботи самого двигуна. Так за рахунок системи рециркуляції відпрацьованих газів EGR зменшили об'єм камери згорання – відповідно зменшення кількості ДП, що подається, в наслідок чого двигун працює м'якше і витрата палива відповідно зменшилась. Використання турбокомпресора дає можливість збільшити потужність двигуна при цьому не збільшуючи його об'єм.

                Тепер хочу звернути увагу на те, що всі системи двигуна тісно пов'язані між собою. Паливна система подає паливо, система подачі повітря відповідно дозує та подає повітря у паливо-повітряну суміш, система змащення захищає вузли від передчасного зношення, відпрацьовані гази подаються у впускний колектор, та на турбіну. Весь процес контролюється електронним блоком, який відповідно знімає показники з датчиків розміщених на всіх вузлах системи.

                А зараз про технічне обслуговування. 
                Заміна мастила кожні 10 000км (на разі періодичність заміни мастила прописана 15000 км і навіть 30000 км, але усі експерти радять проводити заміну мастила частіше, це збільшить ресурс роботи двигуна та попередить вихід його вузлів з ладу передчасно). Сюди ж входить заміна фільтрів.

               Заміна ГРМ,… кожні 60000км або 4 роки 

               Перевірка підвіски, гальмівної системи та системи керування автомобілем – кожен досвідчений водій проводить не рідше одного разу на рік, або навіть частіше при потребі.

                Зміна шин – по сезону, 2 рази на рік.

….. можна продовжити та перерахувати усі вузли автомобіля

                Сажовий Фільтр DPF(Dieselparticulatefilter) також потребує постійного обслуговування. Ресурс сажового фільтра 200 000км (інколи більше, інколи менше, в залежності від умов його експлуатації). 

                КомпаніяDPFTech надає послугу з очистки сажових фільтрів та каталізаторів. Тому хочу зупинитись саме на їх обслуговуванні. 

 

                Яким чином сажовий фільтр впливає на роботу двигуна, турбіни та  EGR? 

                В попередніх публікаціях описаний взаємозв'язок між вказаними вузлами автомобіля. 

https://dpftech.com.ua/posts/yak-poperediti-polomku-dizelnogo-dviguna-turbini-egr

https://dpftech.com.ua/posts/yakim-chinom-sazhoviy-filtr-dpf-mozhe-prizvesti-do-polomki-turbini

                Нагадаю, що термін служби сажового фільтра та каталізатора значно менший за ресурс двигуна – близько 200000 км, при експлуатації автомобіля переважно на дальні поїздки ресурс сажового фільтра звичайно зростає. 

                З досвіду який фахівці нашої компанії отримали за останні роки, зробили висновок, що переважна більшість власників дизельних автомобілів вперше дізнаються про існування такої кількості елементів в системі вихлопу на їх автомобілі лише тоді, коли автомобіль уже потребує серйозного ремонту, а самі фільтри на той момент уже дуже забруднені (часто критично) або навіть пошкоджені. 

                Це в свою чергу призводить до передчасного виходу з ладу EGR – забивається сажею до такого стану, що заслінка уже не може повноцінно працювати від чого страждає підготовка паливо-повітряної суміші.

                Забруднення сажового фільтра призводить до попадання надмірної кількості сажі на Турбіну – як наслідок передчасне зношення її елементів і може призвести до заклинювання геометрії турбіни... 

                При заповненому сажовому фільтрі частота регенерації збільшується, пробіг між ними відповідно зменшується, а це в свою чергу призводить до збільшення розходу палива за рахунок додаткової його подачі для проходження регенерації. При умові, що регенерація запускається але не завершується дизельне паливо через циліндри потрапляє в картер двигуна, що призводить до розрідження масла і воно втрачає свої властивості, що знову ж призводить до швидкого зношування вузлів самого двигуна.

                Не всі власники знають про наявність в їхніх авто спеціальних присадок Eolis або AdBlue, часто ігнорують їх відсутність. Як наслідок – забитий сажовий фільтр, забруднення системи, попадання дизельного палива в картер – а це розрідження масла та втрата ним своїх властивостей. Результатом є несправність систем, двигун переходить в аварійний режим роботи, або навіть відмовляється працювати.

                Досить часто трапляються випадки коли забитий сажовий фільтр намагаються реанімувати за допомогою запуску примусової регенерації: 

ось можливі наслідки даної процедури.

                Очищений сажовий фільтр практично не створює опору для відпрацьованих газів, отже і всередині усіх агрегатів двигуна не має надмірного тиску та температури, а отже і ресурс вузлів двигуна зростає. 

                Отож, для забезпечення безперебійної роботи двигуна, турбіни, EGR потрібно напрацювати ще одну корисну звичку – ОЧИСТИТИ сажовий фільтр, а не чекати поки буде вичерпаний його ресурс, двигун відмовиться працювати і доведеться викласти кругленьку суму на його відновлення.

                Компанія DPF Tech– перша та найбільша компанія в Україні, котра спеціалізується на професійному очищенні сажових фільтрів та каталізаторів. Процес очистки сажового фільтра здійснюється в обладнанні FLESH CLINER MASHINE з використанням спеціальної хімії, під дією високого тиску та температури. Результатом є видалення усіх накопичених часток сажі та повністю відновлюється прохідність та робочий об'єм сажового фільтра.