Сажовий фільтр прослужить вдвічі довше

         Що робити, щоб сажовий фільтр прослужив вдвічі довше?

                Дизельний автомобіль користується популярністю завдяки своїй економічності та потужності. І для того, щоб так і було надалі, під час користування таким автомобілем потрібно дотримуватись нескладних правил.

Перш за все необхідно знати

  1. Правильно експлуатувати автомобіль, а саме:
  • якщо ви їздите на авто в місті, напрацюйте звичку двічі на місяць прокататись за його межі. 20 хв рівномірного руху на високих обертах створить сприятливі умови для регенерації;
  • використовуйте лише масла, призначені для авто з фільтром DPF;
  • заправляйте дизельне паливо на перевірених мережевих АЗС (бажано преміальним ДП);

 

  1. Якщо пробіг у легкового авто  від 150 000 км, а у вантажного від 300 000 км:
  • зробіть комп’ютерну діагностику (визначіть чи є якісь несправності і відповідно їх усунути);
  • очистіть сажовий фільтр (за вказаний пробіг в сажовому фільтрі накопичується зола – частки, які не випалюються регенерацією);
  • очистіть EGR (ця процедура запобігає зношенню механічної частини клапана);
  • перевірте форсунки (вони постійно знаходяться в агресивному середовищі, тому їм потрібно приділяти особливу увагу);
  • перевірте турбіну (протікання масла, накопичення сажі, підклинювання змінної геометрії).

       

       

Тепер по черзі

 

         Несправність турбіни (наприклад, підтікає масло) – як наслідок забруднений сажовий фільтр і клапан EGR. 

       Неробочий клапан EGR (заклинений/брудний, вакуум, електричний привід, механічна чи електрична частина) – не правильно сформована суміш з надмірною чи недостатньою подачею кисню (нестабільна робота двигуна (троїть), двигун втрачає потужність, надмірне сажоутворення).

      Забитий сажовий фільтр – потрапляння сажі в клапан EGR, та турбіну (забиваються), внаслідок надмірної кількості сажі передчасно виходять з ладу, за рахунок частих регенерацій — перегрів, чого дуже боїться турбіна. Далі ще один неприємний момент – потрапляння твердих частин в моторну оливу – як наслідок, ремонт двигуна.

      Несправні датчики (температури, диф. тиску, термостату тощо) – не буде запускатись регенерація сажового фільтра, внаслідок чого він заб’ється — читайте попередній пункт.

       Примусова регенерація – на авто з пробігом не дає потрібного ефекту або допомагає на короткий термін. А от погіршити ситуацію може. Досить часто доводиться зіштовхуватись з непоправними ушкодженнями внаслідок такої процедури.

 

 1.  Пошкоджений каталізатор Ford Kuga

 

 2. Результат примусової регенерації сажового фільтра.

 

 3.  Щойно демонтований сажовий фільтр MAN euro 6 – клієнт звернувся на сервіс, але надто пізно.

               Прикладів і варіацій невчасно обслуженого сажового фільтра можна навести масу. Його заміна річ дуже недешева. То ж потрібно зважити: ігнорувати забитий сажовий фільтр, випробувати його на міцність примусовою регенерацією чи все ж таки не чекати такого фіналу та вчасно з метою профілактики очистити сажовий фільтр від накопиченої в ньому золи, сажі та залишків присадок або сечовини.

               Вартість очистки сажового фільтра  рівноцінна заміні масла з фільтрами, а періодичність обслуговування різниться в 10–15 разів. 

               Остаточне рішення за вами.