Система "BLUETEC" - Mercedes-Benz

Система "BLUETEC"- як вона працює.

BLUETEC – це система концерна Мерседес – Бенц, її застосовують на "чистих" дизельних автомобілях.

     Короткий екскурс по системі BLUETEC від двигуна до вихлопної труби.

Система впорскування палива на дизельних двигунах

     На старих дизельних двигунах насос високого тиску подає паливо в кожен циліндр індивідуально.       Але на сучасних дизельних двигунах, як і на двигунах з системою BLUETEC паливо на форсунки подається від центральної паливної рампи, в яку постачається паливо під надзвичайно високим тиском(до 2000 бар).

                                                 П'єзофорсунки

         Спалювання палива в дизельних двигунах досягається стисканням повітря для підвищення його температури і наступним впорскуванням палива. Паливо горить і розширюється, штовхає поршень вниз. Традиційні форсунки використовують механічний або електромагнітний клапан. Сучасні паливні форсунки на дизельних двигунах Mercedes використовують п'єзокерамічні елементи, чия кристалічна структура змінює форму при подачі на неї електричного струму. П'єзофорсунки можуть розділити цикл впорскування на п'ять окремих етапів, кожен з яких спеціально розрахований для покращення ефективності згорання. При цьому покращується економічність і знижується рівень викидів, а також знижується рівень шуму двигуна.

                                                           Вихлоп

        Система BLUETEC має ряд компонентів, які очищують вихлоп перед тим, як випустити його в атмосферу. Існує два варіанта системи BLUETEC: система NAC+SCR і система  AdBlue.

                                                Система NAC+SCR

      Вихлопні гази проходять через дизельний окислюючий каталізатор (DOC), який зменшує вміст моно-оксиду вуглецю і не спалених вуглеводнів в вихлопних газах. Далі йде каталізатор абсорбції NOx або NAC, який видаляє і вловлює оксиди азоту(NOx – є одним з головних елементів в забрудненні дизельного палива). При низькому навантаженні на двигун (низьке співвідношення палива до повітря) NOx залишається, при більшому навантаженні , коли змінюється співвідношення повітря – паливо, NAC піддається процесу регенерації і виділяє аміак у вихлопну систему. Аміак зберігається нижче по потоку в каталізаторі вибіркового каталітичного відновлення (SCR), щозастосовуєаміак для наступногозниження рівняNOx . В проміжках між каталізаторами NACі SCR використовується фільтр твердих часток(DPF), який вловлює викиди твердих часток (сажі). По мірі заповнення фільтра твердих часток комп'ютер двигуна управляє процесом подачі палива для підвищення температури вихлопних газів, який в свою чергу, спалює сажу.

                                               Система  AdBlue

     AdBlue – це реагент, що використовується для очистки вихлопних газів дизельних двигунів методом селективної каталітичної нейтралізації. AdBlue – розчин, що складається з 32,5% високо-очищеної сечовини і 67,5% демінералізованої води. Реагент AdBlue дозволяє знизити вміст оксидів азоту (NOx) в вихлопі дизельних двигунів на 90%. Рідкий реагент зберігається в окремій ємності, під тиском 4,5- 8,5 бар подається через інжектор в потік відпрацьованих газів. В результаті дії гарячих газів на розчин (процес термолізу) сечовина розпадається на аміак (NH3) та ізоціанову кислоту(HNCO). В процесі гідролізу ізоціанова кислота розкладається на аміак і вуглекислий газ (CO2). Отриманий таким чином аміак використовується для нейтралізації оксидів азоту(NOx)методом селекційної каталітичної нейтралізації, в результаті чого на виході отримуємо вуглекислий газ та Азот (N2) і водяну пару. Система AdBlue містить дизельний каталізатор DOCі фільтр твердих часток в одному корпусі. Додатково в каталізатор NAC аміак подається шляхом впорскування AdBlue в вихлопні гази вище каталізатора SCR, що дає можливість зменшити викиди NOx , навіть більше ніж при використанні системи NAC+SCR.

     Регент AdBlue заливається в окремий бак з синьою кришкою. Витрати AdBlue в легкових автомобілях складає близько 5% від витрат дизельного палива. В вантажних автомобілях його частка складає близько 6%.

     Але все ж таки залишається незначний відсоток твердих часток, які не перетворюються та з часом накопичуються в сажовому фільтрі. Це створює значний опір вихлопним газам, що може призвести до ряду проблем у вашому автомобілі.

 

     Компанія DPF TECH пропонує якісну очистку сажового фільтра.

     В Україні якісну очистку фільтра DPF проводять фахівці компанії DPF Tech на італійському обладнанні Flash Cleaner Machine. Основним завданням компанії DPF TECH є професійне очищення фільтрів DPF / FAP і каталізаторів, встановлених на всіх видах транспорту: легкових авто і мотоциклах, вантажних автомобілях, сільгосптехніки, спецтехніки (дорожньої і будівельної), а також на яхтах і дизельних судах.