Система рециркуляції відпрацьованих газів EGR (Exhaust Gas Recirculation)

            Розібратись з несправністю, що виникає в результаті некоректної або нестабільної роботи системи EGR– справа не проста. Звичні неполадки: "двигун троїть", "двигун не заводиться", "двигун трясеться" та інше. Несправність системи EGR є не типовою і часто маскується під звичні "підсос нештатного повітря" чи інші.

            Наприклад двигун запускається і спочатку працює абсолютно нормально, але проходить 10-15хв (а інколи і 1-2години) і починаються дивні перебої: двигун начебто "троїть" чи "підкашлює". На слух визначити таку несправність досить важко. Крім того для визначення несправності системи необхідне спеціальне обладнання рекомендоване заводом виробником.

            Принцип роботи системи EGR– це повернення строго визначеної кількості відпрацьованих газів назад до впускного колектору у відповідний час. Далі змішуючись з повітрям та паливом відпрацьовані гази подаються в циліндри. Ця кількість визначається зашитою в блок керування програмою закладеною на заводі-виробнику опираючись на показники датчиків: датчик температури охолоджуючої рідини, датчика тиску дросельної заслонки, датчика температури повітря у впускному колекторі, власних датчиків системи EGR.

            Кількість та призначення датчиків можуть бути різними в залежності від моделі автомобіля, року випуску і країни призначення (країна в яку випущений даний автомобіль).
            Вище описане не єдиний варіант виконання системи EGR. На одних автомобілях системою керує комп'ютер опираючись на показники різних та сенсорів, а на інших вся система керується одним електромагнітним клапаном і вакуумом впускного колектору.

            Потрібно зауважити, що система EGR не працює постійно, а вмикається по спеціальній програмі передбаченою виробником, опираючись на показники описані вище.

            EGR — ExhaustGasRecirculatiоn (Система рециркуляції відпрацьованих газів). Дана система призначена для зниження частки оксидів азотуNOx. Утворення даних сполук проходить при дуже високій температурі. Саме для зниження температури і відповідно зниження кількості шкідливих часток невелика кількість відпрацьованих газів повертається назад в камеру згорання.

 

         Система  EGR:

  • не застосовується на холостих обертах
  • не застосовується на холодному двигуні
  • не застосовується при повністю відкритій заслонці

            EGR знаходиться під управлінням ElectronicConcеntratedControlSystem (ECCS) і використовує дані датчика положення колінвала (датчик Холла), датчика температури двигуна і датчика положення дросельної заслонки. Система керування перетворює ці дані в керуючі сигнали на електроклапан EGR, який в свою чергу безпосередньо керує відкриттям клапана EGR.Під час запуску холодного двигуна, на холостому ходу, коли оберти менше 900об/хв та коли оберти більше 3200об/хв. електроклапан увімкнений а система EGRне працює. У всіх інших випадках електроклапан вимкнений і працює система EGR.

       

  Можливі причини надмірно високого потоку відпрацьованих газів через систему EGR

  • послаблена пружина клапана EGR– потрібна заміна клапана
  • забитий продуктами горіння каталізатор та сажовий фільтр– потрібна очистка каталізатора та сажового фільтра
До очистки та після
  • Надто високі холості оберти – налаштування холостих обертів.

 

                Можливі причини надто низького потоку в системі EGR

  • Не робочий клапанEGR– заміна клапана
  • Протитиск відпрацьованих газів надто високий – потрібна очистка каталізатора, сажового фільтра
  • Забита управляюча трубка клапана EGR– продути трубку
  • Холості оберти надто низькі – налаштування холостих обертів.

 

  Стан EGR при забитому сажовому фільтрі

           DPFTech

         Пропонує професійну очистку та відновлення показників сажових фільтрівта та каталізаторів. Очистка здійснюється на сертифікованому обладнанні, яке гарантовано повертає сажовим фільтрам та каталізаторам їхні функції.

https://dpftech.com.ua