Системи фільтрації часток для дизельних двигунів BMW Group, чому забивається сажовий фільтр та способи вирішення проблеми

      Сажовий фільтр від BMW

   Конструкція фільтра BMW схожа з конструкцією фільтра Audi. Каталітичний шар фільтра, що містить платину та спеціально налаштована електроніка двигуна позбавляють необхідності використовувати присадку. Завдяки каталітичному шару частина сажі постійно спалюється. Таким чином, у порівнянні з системами, які використовують присадки термін служби таких фільтрів значно більший.

  Через відсутність присадки в фільтрі осідає лише невелика кількість сажі та горілого масла. Через сажовий фільтр частинки всіх фракцій, що є в складі ВГ(відпрацьовані гази) відфільтровуються з з високим ступенем ефективності – більше 95%. Фільтр великого об΄єму (4,5л) в співвідношенні з невеликими сирими викидами в залежності від манери керування забезпечує інтервал відновлення (регенерації) до 2000км.

  Для надійної експлуатації сажового фільтра необхідна складна система управління відновленням(регенерацією) через блок управління двигуном. Так, наприклад, викиди сажі двигуном можна регулювати та корегувати за допомоги різноманітних факторів. Корегування залежать від температури ВГ перед каталізатором і сажовим фільтром і від поточних об΄ємних втрат ВГ в системі випуску. При відновленні (регенерації) фільтра контролюється його заповнення сажою постійне перетворення та спалювання сажі. Необхідна для запуску відновлення (регенерації) маса сажі залежить від поточного режиму руху автомобіля. Така температура ВГ легко досягається при високих оборотах і високій швидкості руху. Дана стратегія відновлення(регенерації) дає змогу знизити вірогідність виникнення необхідності відновлення фільтра у середньостатистичного автомобіля при екстремальній манері руху по місту.

  Щоб регулярно очищати фільтр незалежно від ступені його заповнення і компенсувати ступінь заповнення, відновлення(регенерація) виконується у будь-якому випадку після визначеного пробігу (в залежності від манери керування) 700-2500км, і при використанні певної кількості палива. Необхідна для відновлення температура (близько 620˚С) в залежності від режиму роботи двигуна досягається за рахунок різноманітних мір по регулюванню подачі повітря та вприску палива.

Гнучкість системи GRS при відрегульованому моменті основного вприску дозволяє виконувати до 2-ох додаткових вприсків для підвищення температури ВГ. Розподілення кількості палива між двома додатковими вприсками визначається допустимим розрідженням масла і максимально допустимим підвищенням крутного моменту при згоранні.

  Дроселювання всмоктаного повітря, разом з пониженням тиску наддуву, також сприяє підвищенню температури. В фазі відновлення (регенерації) маса свіжого повітря при вимкненому клапані рециркуляції ВГ регулюється дросельною заслінкою.

  Для досягнення необхідної для відновлення температури ВГ, незалежно від зовнішніх умов вона регулюється двоступінчастим регулятором системи управління двигуном. Регулятор втручається в обидва додаткові вприски, при цьому рушійною величиною даного регулюючого контура є температура ВГ перед каталізатором. Задача іншого регулюючого контура – забезпечення необхідної температури перед фільтром з метою мінімізації навантаження на деталі каталізатора і системи випуску ВГ. В якості регулюючої змінної використовується кількість палива в додатковому вприску.

  Всі датчики системи контролюються електронікою в рамках OBD, також перевіряється достовірність їх сигналів. Якщо відновлення(регенерація) в режимі руху неможлива через експлуатацію із вкрай малим навантаженням, то активується аварійна програма і запалюється сигнальна лампа.

Водій отримує повідомлення від системи Check Control, яке сигналізує про необхідність сервісного обслуговування сажового фільтра:


  В Україні якісну очистку фільтра DPF проводять фахівці компанії DPF Tech на італійському обладнанні Flash Cleaner Machine. Основним завданням компанії DPF TECH є професійне очищення фільтрів DPF / FAP і каталізаторів, встановлених на всіх видах транспорту: легкових авто і мотоциклах, вантажних автомобілях, сільгосптехніки, спецтехніки (дорожньої і будівельної), а також на яхтах і дизельних судах.