Системи фільтрації часток для дизельних двигунів легкових автомобілів VW и Audi, чому забивається сажовий фільтр та способи вирішення проблеми

Системи фільтрації часток VW и Audi

  В «Catalysed Soot Filter» (CSF – фільтр з каталітичним покриттям) (мал.1) використовується покриття з вмістом благородних металів з подвійною дією. При пасивному відновленні проходить повільне та не агресивне перетворення відкладеної в фільтрі сажі СО2 . Такий процес проходить в діапазоні температур 350-500°С і перетікає без використання додаткових мір. При тривалій експлуатації з невеликим навантаженням або не достатніми умовами для відновлення (регенерації) кожні 1000-1200км проходить активне підвищення температури відпрацьованих газів до 600°С, що забезпечує додаткове відновлення (регенерацію) фільтра (dpf). 

мал.1 Сажовий фільтр CSF безперервної дії.

  Для підвищення температури ВГ виконуються наступні дії:

•         Направлений додатковий вприск в випускний тракт,

•         Збагачення суміші і зміщення вприску на більш пізній,

•         Регулювання тиску наддува і дроселювання всмоктування повітря,

•         Зміна швидкості рециркуляції ВГ.

Сажовий фільтр VW з присадкою

В деяких моделях двигунів серії  2.0 TDI (мал.2) використовується присадка «Satacen 25» на основі оксиду заліза для перетворення відкладених в фільтрі часток. 

мал.2

    Такими двигунами були оснащені :

SKODA SUPERB 2002р - 2008р
SEAT ALHAMBRA 2006р - 2010р
VW SHARAN 2006р - 2010р
VW PASSAT 2003р - 2005р

  Присадка знаходиться в окремому бачку (мал.3), який знаходиться під запасним колесом і підмішується до палива в баку за допомогою насоса, що керується електронікою.

мал.3

   Блок керування двигуном по сигналу датчика в паливному баку визначає об΄єм залитого палива. При кожній заправці в дизельне паливо автоматично підмішується невелика кількість (близько 10 проміле) оксиду заліза через поворотний паливопровід, що відповідає 1л присадки на 2800л палива.

  Сам фільтр (dpf) встановлюється замість переднього глушника під днищем автомобіля. В його корпусі з нержавіючої сталі є фільтр-блок з карбіда кремнію (Si — SiC) з поперемінно розміщеними впускними та випускними каналами. Канали є тупіками для часток, і лише газоподібні компоненти відпрацьованих газів можуть просочуватись через пористу керамічну стінку в сусідній випускний канал.

  За звичай відновлення (регенерація) в такій системі починається при 600°С. При русі автомобіля з повним навантаженням досягнути такої температури не проблематично. В діапазоні часткового навантаження та частих поїздок на короткі відстані дана температура не досягається.

  Шляхом використання присадки температура горіння сажи знижується до 350°С. Ступінь забруднення сажового фільтра контролюється датчиком диференційного тиску. Якщо потрібна температура не буде досягнута впродовж великого проміжку часу (наприклад частих поїздок на короткі відстані), система за допомогою контрольної лампи просигналізує про необхідність руху впродовж 10хв із швидкістю не менше 60км/год для забезпечення відновлення фільтра.

  Запасу присадки 4,5л вистачає (в залежності від манери керування) на 90000-120000км. Після чого фільтр потребує сервісного обслуговування та поновлення запасу присадки.

    В Україні якісну очистку фільтра DPF проводять фахівці компанії DPF Tech на італійському обладнанні Flash Cleaner Machine. Основним завданням компанії DPF TECH є професійне очищення фільтрів DPF / FAP і каталізаторів, встановлених на всіх видах транспорту: легкових авто і мотоциклах, вантажних автомобілях, сільгосптехніки, спецтехніки (дорожньої і будівельної), а також на яхтах і дизельних судах.