Яким чином сажовий фільтр (DPF) може призвести до поломки турбіни.

           Сажові фільтри на дизельних двигунах з'явились в січні 2005 року з введенням стандарту на вихлоп Євро 4, коли допустимий рівень наявних твердих часток в відпрацьованих газах дизелів був знижений. Зменшення кількості твердих часток до такого низького рівня було технічно не можливе, тому з вересня 2009 року всі транспортні засоби з дизельними двигунами повинні бути оснащені фільтром для вловлювання сажі і інших шкідливих часток, попереджаючи попадання їх в атмосферу. Сажовий фільтр вловлює більше 85% твердих часток з вихлопних газів.

           Забруднений сажовий фільтр не працює, тому виробники передбачили процес регенерації (очистки) сажового фільтра. Є два види регенерації активна і пасивна (опис процесу можна прочитати в попередніх наших публікаціях).

 

            Отож, що відбувається з турбіною, коли сажовий фільтр забруднений?

            Забруднений сажовий фільтр ускладнює проходження вихлопних газів через вихлопну систему в потрібному режимі. Підвищується протитиск і температура вихлопних газів всередині корпусу турбіни, що призводить до зниження ефективності роботи турбіни, витік масла, коксування масла, і інші.

Яким чином визначити турбіну, що постраждала внаслідок забитого сажового фільтра:

  • Змінений колір картриджа турбіни CHRA – вказує на те, що через його корпус проходить тепло зі сторони турбіни. Висока температура в картриджі зумовлена протитиском, який проштовхує вихлопні гази через кільцевий ущільнювач поршня та в корпус картриджа. Висока температура вихлопних газів нагріває масло в картриджі та викликає утворення нагару, який обмежує подачу масла, що призводить до передчасного зносу підшипників.
  • Накопичення сажі в канавці поршневого кільця зі сторони турбіни, викликане підвищенням температури вихлопних газів.
  • Витік масла в корпус компресора може виникнути в результаті попадання вихлопних газів в корпус картриджа зі сторони турбіни і попадання масла через сальник зі сторони компресора.
  • Через надмірний протитиск сажа потрапляє через найменші щілини корпусів підшипників, люфт ричага лопаток турбіни зі змінною геометрією, механізми перепускного клапана корпусу турбіни. Накопичення сажі в даних механізмах може обмежити рух вказаних ричагів, що негативно впливає на роботу турбіни.

            Як попередити вказані несправності?

            Для початку потрібно визначити вид поломки і з'ясувати чи причина саме в забрудненому сажовому фільтрі. Якщо весь вузол ротора в нормі, а на вузлі картриджа зі сторони турбіни є сліди перегріву, то несправність спричинена надто високою температурою вихлопних газів. Також велике накопичення сажі всередині механізмів та ричагів турбіни зі змінною геометрією вказують на забруднений сажовий фільтр, при русі можливі провали тяги на низьких обертах або збільшений тиск наддува турбіни.

            Як же попередити поломку турбіни, зумовлену забрудненим сажовим фільтром?

  • Перевірте чи забруднений сажовий фільтр.
  • Зв'яжіться з фахівцями по сажових фільтрах для отримання консультації та надання допомоги.

 

           Компанія DPFTech– пропонує якісну очистку фільтра яку проводять фахівці компанії на італійському обладнанні Flash Cleaner Machine.

 

Сервісний центр «DPF Tech»

вул. 17 Вересня, буд. 89, с. Жидичин,

Волинська область, Україна

 

Сервісний центр «DPF Tech» правий берег

вул. Туполєва, 1Б, м. Київ

 

Сервісний центр «DPF Tech» лівий берег

вул. Гната Хоткевича, 29, м. Київ

 

Сервісний центр «DPF Tech» Сарни

вул. Варшавська, 9а, м. Сарни

 

Сервісний центр «DPF Tech» Одеса

вул. Отамана Головатого, 147, м. Одеса

 

Ми працюємо у будні з 9:00 до 19:00

 

Телефон: +380 (66) 001-22-00 (Viber)

+380 (68) 001-22-00 (WhatsApp) (Telegram)

 

або перейдіть за посиланням: 

 

https://dpftech.com.ua

 

  • Або замініть сажовий фільтр на новий (оригінальний). Фільтри низької якості не ефективні, та можуть викликати ті ж симптоми як і при забитому фільтрі.
  • При забрудненому фільтрі завжди замінюйте картридж турбіни, щоб запобігти витоку масла
  • Переконайтесь, що актуатор турбіни працює в повному діапазоні, особливо якщоо він електронний, так як внутрішні компоненти можуть бути зношені.

            Забруднення сажового фільтра проходить тривалий час, іноді проходить кілька років. Однак якщо фільтр забився, поломка турбіни неминуча. Якщо при установці нової турбіни не перевірити стан сажового фільтра, то нова турбіна отримає ті ж несправності , як і попередня.